woensdag 3 augustus 2011

Cath Luyten wordt Vlaamse BVN-ambassadrice

Cath Luyten wordt Vlaamse BVN-ambassadrice.
Cath Luyten is vanaf vandaag officieel de Vlaamse BVN-ambassadrice. In die rol zal de populaire presentatrice, bekend van 'Vlaanderen Vakantieland' en 'De Kazakkendraaiers', de VRT-satellietzender in binnen- en buitenland vertegenwoordigen. Cath Luyten gaat als Vlaamse BVN-ambassadrice onder meer in augustus vakantietips geven via de wekelijkse nieuwsbrief van Eén.
Ook zal Cath Luyten de BVN-award uitreiken aan het meest bekeken Vlaamse programma in het buitenland. Eind volgende week krijgt Cath Luyten haar eigen pagina op de BVN-site. Op iets kortere termijn is Cath Luyten woensdagavond te gast in 'Villa Vanthilt' om haar rol als BVN-ambassadrice toe te lichten. Als ze voor 'Vlaanderen Vakantieland' in het buitenland is, zal ze BVN promoten bij Vlaamse vakantiegangers.
Toen BVN Cath Luyten de titel van BVN-ambassadrice aanbood, zei ze spontaan 'ja'. De ambassadrice is dan ook zeer enthousiast over haar opdracht. Ze herinnert zich nog goed waar en hoe ze BVN ontdekte. 'Zeven jaar geleden was ik voor 'Vlaanderen Vakantieland' een reportage aan het draaien in Zwitserland. Na een zware werkdag kwam ik 's avonds terug op mijn hotelkamer. Met de ene hand draaide ik toen de badkraan open in de badkamer en met de andere hand zette ik de tv op. En ineens zag ik mezelf en mijn collega's voorbijhuppelen! Ik heb toen meteen naar mijn mama gebeld: Mam! Ik ben op tv in Zwitserland! Sindsdien ben ik gewonnen voor BVN.' (lacht)
Trouwe BVN-kijker
BVN programmeert elke dag een breed aanbod aan Vlaamse en Nederlandse actualiteits- en duidingsprogramma's. Maar ook fictie, ontspanning en sport komen aan bod. Zo kunnen Vlamingen in het buitenland op BVN o.a. naar 'Dagelijkse Kost', 'Mag ik u Kussen?', 'Villa Vanthilt', 'Het Journaal', 'Publiek Geheim' en 'Vlaanderen Muziekland' kijken. Cath is, als ze voor 'Vlaanderen Vakantieland' in het buitenland werkt of als ze gewoon op vakantie is, alleszins zelf een trouwe BVN-kijker.
Cath Luyten: 'Ik vind het tof dat je in het buitenland naar Het journaal kan kijken, en van onze eigen Martine Tanghe kan vernemen dat we nog altijd geen regering hebben. (lacht) Maar het is ook leuk om eens te zien wat er bij onze noorderburen op tv is. Zo kijk ik in het buitenland ook regelmatig naar 'De Wereld Draait Door'. Helemaal ontladen is het wanneer je na een draaidag of zware dagtrip tijdens je vakantie, mét een zak chips, kan wegzakken in je hotelbed en genieten van 'De Pappenheimers' of 'Mag ik u Kussen?''
Over BVN
BVN staat voor 'het beste van Vlaanderen en Nederland' en is de publieke Nederlandstalige televisiezender in het buitenland. BVN is wereldwijd 24 uur per dag gratis te ontvangen via satelliet. BVN is een samenwerkingsverband tussen Radio Nederland Wereldomroep, de Nederlandse Publieke Omroep en de VRT. In Nederland is programmamaakster en presentatrice Floortje Dessing BVN-ambassadrice. Floortje is bekend van de reisprogramma's '3 op Reis' (BNN) en 'How To Stay Alive' (BNN).
Cath Luyten is dus sinds woensdag officieel de Vlaamse ambassadrice van BVN (het Beste van Vlaanderen en Nederland), de publieke Nederlandstalige televisiezender in het buitenland. In die rol zal de presentatrice, bekend van de tv-programma’s "Vlaanderen vakantieland" en "De kazakkendraaiers", de satellietzender in binnen- en buitenland vertegenwoordigen.
Als BVN-ambassadrice zal Cath Luyten onder meer vakantietips geven via de wekelijkse nieuwsbrief van Eén. Ook zal ze de BVN-award uitreiken aan het meest bekeken Vlaamse programma in het buitenland. Eind volgende week krijgt de ambassadrice haar eigen pagina op de BVN-site.
BVN programmeert elke dag Vlaamse en Nederlandse actualiteitsprogramma’s, maar ook fictie, ontspanning en sport. Zo kunnen Vlamingen in het buitenland op BVN onder meer naar "Dagelijkse kost", "Mag ik u kussen?" en "Villa Vanthilt" kijken.
Het samenwerkingsverband tussen Radio Nederland Wereldomroep, de Nederlandse Publieke Omroep en de VRT, is wereldwijd 24 uur per dag gratis te ontvangen via satelliet.
In Nederland is programmamaakster en presentatrice Floortje Dessing BVN-ambassadrice en evenknie van Cath Luyten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten