woensdag 11 december 2013

Cath Luyten verruilt VRT voor deMENSEN


Cath Luyten verruilt VRT voor deMENSEN

Televisiemaakster Cath Luyten verlaat de VRT en gaat werken voor productiehuis deMENSEN. Dat schrijft De Morgen. 'Ons Cath' van 'Café Corsari' gaat achter de schermen aan programma's werken.

De VRT heeft het nieuws over Cath Luyten intussen bevestigd. De vrouw van sportjournalist Frank Raes werkte vooral in bikini als reporter voor 'Vlaanderen Vakantieland' en voor de dagelijkse talkshow 'Café Corsari'. Dat programma wordt geproduceerd door Eyeworks. Ze werkte ook heel even voor het productiehuis Koeken Troef! van Bart De Pauw als presentatrice van de Eén-spelshow 'De Kazakkendraaiers'.

Maar nu kiest Cath Luyten dus voor deMENSEN. Ze zal vooral achter de schermen aan programma's werken. Dewelke dat zijn, is nog niet bekend. Voor de VRT maakt deMENSEN onder anderen 'Blokken' en 'Vanthilt on Tour'. Maar deMENSEN werkt evengoed voor bijvoorbeeld VTM.

Cath Luyten gaat naar productiehuis deMENSEN

Cath Luyten verlaat de VRT en gaat voor deMENSEN werken. "De voorbije jaren heb ik graag voor de VRT gewerkt en ik ben bijzonder dankbaar voor de kansen die ik daar heb gekregen. Ik ben van plan om binnenkort in nieuwe projecten op het scherm te verschijnen", aldus Luyten.

Luyten zal volgend jaar niet meer te zien zijn als vliegende reporter in "Café Corsari". Ze is wel nog even te zien in "Het perfecte koppel" op Eén.

De presentatrice werkte eerder voor het Eén-programma "Vlaanderen vakantieland" en presenteerde "De kazakkendraaiers", een spelprogramma van Bart De Pauw.

"Mijn beslissing is ingegeven door mijn vertrouwen in een stel professionele televisiemakers die ik al jaren ken en met wie ik al heb kunnen samenwerken. De voorbije jaren heb ik graag voor VRT gewerkt en ik ben bijzonder dankbaar voor de kansen die ik daar heb gekregen. Ik ben van plan om binnenkort in nieuwe projecten op het scherm te verschijnen.", aldus Cath Luyten.

DeMENSEN maakt onder meer "Blokken", "Villa Vanthilt", "Tomtesterom" en "Een laatste groet".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten